آیتین کو

ساخت وبلاگ

فلش مموری کوئین تک ۱۰۱ در ظرفیت های ۸، ۱۶ ،۳۲ و ۶۴ گیگا بایت در بازار موجود است که می توانید از این حجم حافظه، برای انتقال اطلاعات کاربردی زندگی روزمره خود، بهره ببرید.

ابعاد این فلش مموری، ۱۱*۰.۵*۳۳ میلی متر است. در واقع می توان گفت طراحی فشرده این فلش مموری در کنار جلوه کوچکی که به اندازه آن می دهد، ظاهر زیبایی هم به آن بخشیده است. علاوه بر این، فلش مموری کوئین ۱۰۱ فاقد درپوش است که امتیاز دیگری در جابجایی راحت تر آن محسوب می شود.

این نوع از فلش مموری، با بهره گیری از رابط USB ۲.۰ به شما این امکان را می دهد تا با سرعت رضایت بخشی، اطلاعات را منتقل کنید که مزیت قابل توجهی در مورد کیفیت فلش مموری شمرده می شود.

فلش مموری کوئین تک ۱۰۱، جنسی از پلاستیک مقاوم دارد که در عین حال سبک است و به این ترتیب وزنی معادل ۱.۸ گرم به این فلش اختصاص یافته است. به عبارتی دیگر یک فلش مموری محکم و سبک در اختیار خریدار قرار می گیرد.

مزایای فلش مموری کوئین تک ۱۰۱

از قابلیت های این فلش مموری می توان به مقاوم بودن آن در برابر آب، اشعه ایکس، ضربه و اختلاف دما اشاره کرد. همچنین قابلیت اتصال آن به جاسوئیچی، بر جذابیت های این محصول اضافه کرده و می تواند فلش مموری کوئین تک ۱۰۱ را تبدیل به یک محصول پرطرفدار کند.

سرعت خواندن اطلاعات فلش مموری کوئین تک ۱۰۱، ۱۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات آن ۵ مگابایت بر ثانیه تخمین زده شده است. این محصول در دو رنگ سفید و مشکی تولید شده و قابل خریداری است.

با شناخت این محصول و تهیه آن، فرصت استفاده از یک فلش مموری کاربردی و مفید را به خود هدیه دهید.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 168 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 16:27

تکنولوژی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، و در صنعت گوشی هوشمند نیز، نوآوری بزرگی را ایجاد کرده و امکان آنالیز و اتصال آن را به سایر لوازم جانبی، فراهم کرده است. به روزهایی برگردید که دستگاه های تلفن همراه برای ارسال و بازیابی داده ها، فقط به کامپیوتر متصل می شدند، اما با معرفی USB OTG، به دستگاه ها اجازه داده شد تا قادر به تغییر نقش میزبان و دستگاه شوند(slave and master).

این فناوری، به تلفن همراه این امکان را می دهد که از یک رسانه قابل جابجایی، به عنوان دستگاه میزبان استفاده نماید، اما وقتی به رایانه میزبان متصل است، خود را به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی انبوه USB نیز نشان می دهد.

با اینکه مهم است که نحوه برطرف کردن مشکلات مربوط به USB OTG در اندروید را بدانید، اما لازم است که از دلایل ایجاد مشکل نیز مطلع شوید، زیرا که از این طریق می توانید سریعتر آن را رفع نمایید.

نحوه برطرف کردن مشکلات USB OTG در اندروید

USB OTG چیست؟

USB OTG یک مشخصه استاندارد است که به یک دستگاه اجازه می دهد تا داده ها را از یک USB بخواند و بنویسد. پس از اتصال، OTG به یک میزبان تبدیل شده و می توان آن را به دستگاه هایی مانند درایوهای فلش، موس، دوربین، صفحه کلید و غیره متصل کرد.

بنابراین، این ابزار را می توان به یک دستگاه اندرویدی متصل کرد. البته تمام دستگاه های اندرویدی از این فناوری پشتیبانی نمی کنند، برخی از دستگاه هایی هم که از این قابلیت برخوردارند، کاربران را با مشکلاتی روبرو می نمایند. در ادامه این مقاله، به نحوه برطرف کردن مشکلات مربوط به USB OTG در اندروید، پرداخته می شود.

 

پیشنهاد برای مطالعه: ۵ روش استفاده از فلش مموری OTG در اندروید

 

آیا دستگاه شما از OTG پشتیبانی می کند یا خیر؟

این مسئله که، دستگاه شما از درایو USB OTG پشتیبانی نمی کند، می تواند بسیار نا امید کننده باشد، وقتی با چنین اتفاقی روبرو می شوید، کاری نمی توانید جهت رفع آن انجام دهید.

با این حال، هنگام تهیه درایو OTG، ابتدا باید به بررسی اینکه، دستگاه شما از آن پشتیبانی می کند، یا خیر، بپردازید. می توانید، این کار را با بررسی مشخصات دستگاه خود در صفحه رسمی سازندگان آن انجام دهید.

اکثر صاحبان تلفن های هوشمند، قبل از خرید اطلاع ندارند که آیا دستگاه آنها از OTG پشتیبانی می کند یا خیر. بنابراین، قبل از هر چیز، تحقیقات گسترده ای را در این زمینه انجام دهید.

بررسی کنید که آیا سخت افزار دستگاه شما با فناوری OTG سازگار است یا خیر؟

اگر شما مالک دستگاهی هستید که از فناوری OTG پشتیبانی می کند، بنابراین، دستگاه تان مناسب این کار نیست.

فناوری پیشین OTG انرژی زیادی مصرف می کند، در حالی که فناوری جدید، به شما این اطمینان را می دهد که دستگاه تا حد ممکن برق کمتری مصرف نماید. با این که، برخی از دستگاه های قدیمی می توانند از آخرین فناوری OTG پشتیبانی نمایند، اما ممکن است انرژی زیادی را نیز مصرف کنند.

رایج ترین راه حل برای این کار، استفاده از تجهیزات جانبی یا لوازم جانبی شخص ثالث است که توسط برندهای معتبر تولید می شوند.

استفاده از ES File Explorer

استفاده از ES File Explorerاستفاده از ES File Explorer

 

توصیه می شود، برای این کار، از یک نرم افزار خوب فایل منیجر(file manager)  استفاده نمایید، زیرا ممکن است که نرم افزار دستگاه شما، قادر به شناسایی فرمت فایل روی USB OTG متصل به آن، نباشد.

اینجاست که ES File Explorer وارد عمل می شود. ES File Explorer یک نرم افزار مدیریت فایل است که از الگوریتم های پیچیده ای برای خواندن داده ها در درایوهای OTG استفاده می کند و ارتباطی بی عیب و نقص، بین سخت افزار و نرم افزار ایجاد می نماید.

همچنین به شما در یافتن عملکردهای دشوار در وسایل جانبی OTG کمک می کند.

 

نحوه برطرف کردن مشکلات مربوط به USB OTG در اندروید با تنظیم فرمت USB FAT ۳۲

Quick Format را انتخاب کرده و آن را روی FAT ۳۲ تنظیم نمایید، و در آخر هم بر روی گزینه Start کلیک کنید.

 

وقتی دستگاه های اندرویدی، درایو OTG را شناسایی نکنند، متوجه خواهید شد که فرمت برخی از فایل ها صحیح نیست. در صورت بروز چنین مشکلی، فرمت را روی FAT ۳۲ تنظیم نمایید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پوشه My Computer را باز کنید.
  • سپس، روی درایو USB در File Explorer کلیک راست کنید.
  • بعد از آن، در منوی ایجاد شده، گزینه Format را انتخاب نمایید.
  • سپس، Quick Format را انتخاب کرده و آن را روی FAT ۳۲ تنظیم نمایید، و در آخر هم بر روی گزینه Start کلیک کنید.

با دنبال کردن مراحل بالا، فرمت USB شما به صورت خودکار روی FAT ۳۲ تنظیم می گردد.

امیدوارم در این مقاله، با ارائه مشاوره و راه حل های مختلف، به شما در نحوه برطرف کردن مشکلات مربوط به USB OTG در اندروید کمک کرده باشیم.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 25 دی 1399 ساعت: 16:35

هیدروسیکلون Hydrocyclone به جدا کننده ثابتی گفته می شود که مبنای جدایش در آن به واسطه نیروی گریز از مرکز است و این نیرو در گردابی که به واسطه شکل بدنه هیدروسیکلون (مخروطی – استوانه ای) تولید شده است، قرار داد جریان خوراک (مواد اولیه) که معمولا به طور مماسی وارد هیدروسیکلون پلی یورتان می شود به دو قسمت ته ریز و سرریز تقسیم بندی می شود. قسمت عمده ته ریز شامل جامدات و یا قسمت دانه درشتی است که هنوز در مقداری مایع معلق است و سرریز هم به قسمتی اطلاق می شود که اکثرا مایع و یا شامل بعضی از جامدات بسیار دانه ریز است. عمل جداسازی در این دستگاه ها برمبنای تاثیر نیروهای گریز از مرکز که درون بدنه ی آن تولید می شوند، استوار است.

در هر صورت، برخلاف تمام مکانیزم هایی که در آنها به وسیله یک بخش دورانی عملیات ته نشینی مواد، توسط نیروی گریز از مرکز ایجاد می شود در هیدروسیکلون ها هیچ قسمت دورانی وجود ندارد و بدنه ی استوانه ای – مخروطی هیدروسیکلون به نحوی طراحی شده که پمپاژ سیال به صورت مماسی به داخل آن باعث به وجود آمدن جریان حلقوی لازم می شود.

 نحوه ورود مایع به هیدروسیکلون

مایع مورد نظر (اسلاری) از طریق یک ورودی مماسی که معمولا سطح مقطع آن به صورت دایره یا مربع است وارد هیدروسیکلون پلی یورتان می شود و طراحی این دستگاه ها به نحوی است که این قسمت (ورودی) به بخش فوقانی (ورتکس) آن نزدیک باشد.

در تمامی طول بدنه ی هیدروسیکلون حرکت سیال تقارن دایره ای دارد (به غیر از نواحی که در مجاورت مجرای ورودی مماسی قراردارند).

قسمت عمده سیال و مخصوصا مواد جامد موجود در آن به سبب وجود حرکت دورانی تمایل به حرکت به سمت قسمت خارجی هیدروسیکلون داشته، لذا به سمت مرکز آن و اپکس هدایت می شوند، در حالی که قسمت عمده مایع موجود به همراه مواد دانه ریزتر حرکت خود را در مرکز هیدروسیکلون معکوس کرده و به واسطه جریان مارپیچی که تشکیل شده به سمت بالا حرکت کرده و از ناحیه دیافراگم هیدروسیکلون (ورتکس) خارج می شوند.

وسیله ای که با استفاده از نیروی گریز از مرکز زمان ته نشینی ذرات را تسریع می بخشد و نوع پلی یورتانی آن به علت سبک بودن و سهولت در جابجایی در فرآیند های جدا سازی جامد از مایع، استخراج مواد از معادن، فرآوری مواد معدنی و شیمیایی کاربرد دارد. این امر نقش بسیار مهمی در حفاظت از تجهیزات را دارا است، چرا که اگر این فرآیند جداسازی ذرات کامل انجام نشود آسیب جدی و جبران ناپذیری به زیرساخت ها وارد می نماید. دامنه عملی طبقه بندی هیدروسیکلون از 35 میکرون تا 400 میکرون است، برای فرآیند های خاص، برای ذرات به کوچکی 5 میکرون تا بزرگی 1000 میکرون نیز استفاده می شوند.

از مزایای hydrocyclone می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختار جمع و جور و ساده
  • بدون قطعات متحرک
  • سرمایه گذاری و هزینه اجرای کم
  • نصب آسان و کارکرد ساده
  • راندمان بالا
  • مقاومت در برابر فرسایش زیاد
  • بازدهی 90 تا 95 درصد

شرکت برسام پلیمر تنها شرکتی است که قادر به طراحی و ساخت بازه وسیعی از محصولات هیدروسیکلون پلی یورتان متناسب با نیاز شما و از سایز 2 اینچ به بالا است.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 153 تاريخ : چهارشنبه 24 دی 1399 ساعت: 16:12

در میان انواع مدل های فلش مموری موجود در بازار، فلش های برند کوئین تک، با کیفیت خوبی که دارند خودنمایی می کنند. یکی از این محصولات،فلش مموری کوئین تک + fact  است که با ظرفیت های گوناگون ۸،۱۶،۳۲ و ۶۴ گیگابایت می تواند به کاربران در ذخیره و انتقال حجم قابل ملاحظه ای از اطلاعات شخصی کمک کند.

ویژگی فلش مموری کوئین تک + fact

 

 

فلش مموری کوئین تک + fact، وزنی معادل ۲.۶۱ گرم، در گروه فلش مموری های کوچک و سبک قرار می گیرد که در کنار سایر امتیازات خوبی که دارد مانند طراحی فشرده و پنهان بودن قسمت زیادی از طول فلش مموری در زمان اتصال به پورت USB، در مجموع آن را تبدیل به یک فلش مموری زیبا، جذاب و راحت در جابجایی کرده که می تواند هر خریداری را سر شوق آورد.

بدنه این محصول دارای جنس فلز می باشد و موجب محکم بودن فلش مموری شده است. به گونه ای که فلش مموری کوئین تک + fact، در برابر آب، ضربه، اشعه ایکس و اختلاف دما، در حد رضایت بخشی مقاوم است.

خریداران این نوع فلش مموری در بکارگیری آن از آزادی عمل مطلوبی برخوردار هستند زیرا این محصول با بیشتر سیستم عامل های رایج ، سازگار بوده و می توان با اتصال آن به هر دستگاهی که مجهز به پورت USB است، از آن استفاده کرد.

این محصول تنها در رنگ سیاه تولید می شود.

فلش مموری کوئین تک + fact  را می توان به عنوان یکی از امن ترین ابزار، جهت حفظ و انتقال اطلاعات شخصی معرفی کرد.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 138 تاريخ : چهارشنبه 24 دی 1399 ساعت: 0:43

توری های ترومل پلی یورتانی برسام پلیمر نه تنها از نظر ابعاد مش ها بلکه از نظر نحوه نصب و همچنین سطح باز مؤثر (opening area) با در نظر گرفتن نوع فرآیند، بیشترین گزینه را به مشتریان ارائه می دهد تا به آبگیری یا دانه بندی کامل و بهینه دست یابند.

در کنار توری های استپ دار یکی از انواع توری های سرند پلی یورتانی برسام پلیمر، توری ترومل می باشد.

هنگامی که ما نیاز به جایگزینی توری سرند داریم زمان زیادی اتلاف می شود. این توری های پلی اورتانی وضعیت را تغییر داده ند و کار جایگزینی توری های فرسوده یا موجود را آسان و راحت کرده اند و با افزایش عمر سایش در صفحات فلزی، باعث کاهش زمان خرابی توری های شما می شود.

از امکانات این توری ها می توان به دهانه های مخروط شده و ترکیبات پلی اورتانی که باعث کاهش اتصال می شوند، عمر طولانی نسبت به صفحه نمایش های فلزی، وزن سبک و نصب آسان تر و ایمن تر، کاهش نویز و دارای دهانه های شکاف دار و مربعی اشاره کرد.

متخصصین برسام پلیمر توانایی طراحی و تولید انواع مختلف سرندهای پلی اورتانی را دارند.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 143 تاريخ : شنبه 20 دی 1399 ساعت: 16:14

متخصصین برسام پلیمر روی تمامی توری های استپ دار ، لبه هایی تعبیه کرده اند که لبه با سطح بلندتر نسبت به پنل، سرعت متریال در سرند را کاهش داده و زمان ماند جریان روی سرند را بالا ببرد تا در نتیجه آن، احتمال عبور ذرات از مش ها به حداکثر برسد.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 17 دی 1399 ساعت: 16:49

در زمان خرید اسپیکر بلوتوث، مهم است که بدانید دقیقا به دنبال چه نوع محصولی هستید و تشخیص دهید که اسیپکر بلوتوث مناسب با نیاز شما برای خرید کدام است. استفاده از اسپیکرهای بلوتوث یکی از راحت‌ترین روش‌های موجود جهت گوش دادن به موسیقی می‌باشد. امروزه ذخیره کردن موزیک‌ها در گوشی‌های موبایل و سایر ابزار مشابه که امکان دسترسی به بلوتوث در آن‌ها وجود دارد، بیشتر و بیشتر شده است.
در واقع، بکارگیری اسپیکر بلوتوث به معنای استفاده از وسیله کوچک قابل حملی می‌باشد که گوش دادن به موزیک را بدون نیاز به بلندگوی گوشی و به درجه بلندی صدای دلخواه، امکان‌پذیر می‌کند.گزینه‌های انتخابی از میان انواع مختلف اسپیکرهای بلوتوث که در بازار موجود هستند، نیاز به شناخت معیارهای درست جهت خرید بهترین نوع از این اسپیکرها را ضروری می‌سازد.
بر این اساس، همانطور که انتظار می‌رود دامنه وسیعی از انواع اسپیکر بلوتوث‌ها با کیفیت و کارایی‌های متفاوت به چشم می‌خورند که بهتر است در زمان خرید آن‌ها، نوع نیاز خود و جزئیات مواردی که مد نظر دارید را بررسی کرده و در ادامه تصمیم خود را با توجه به بهترین قیمت موجود، اتخاذ کنید.

نحوه کارکرد اسپیکرهای بلوتوث

همانطور که از نامش پیداست اسپیکرهای بلوتوث از اتصال به بلوتوث جهت تامین پل ارتباطی میان منبع پخش موزیک و اسپیکر بلوتوث استفاده می‌کنند.
بلوتوث نوعی اتصال استاندارد بی‌سیم است که برای ارتباطات در دامنه محدود قابل استفاده می‌باشد که از فرکانس‌های ISM (فرکانس‌های آزاد در دنیا بدون نیاز به هیچگونه مجوز یا مدرک از سازمان خاص) به اندازه ۲.۴۸ گیگا هرتز و نیز بکارگیری روش‌هایی نظیر پرش فرکانسی مبتنی بر طیف گسترده (شیوه‌ای برای ارسال سیگنال در باند فرکانسی رادیویی که فرکانس موج حامل را به طور متوالی و شبه تصادفی عوض می‌کند) در کارکرد خود بهره می‌برد.

این وسیله بر مبنای معیارهای استاندارد توسعه یافته، به گونه‌ای که نه تنها موارد استفاده از آن شامل اتصالات شنیداری می‌باشد بلکه بسیاری دیگر از اشکال مربوط به اتصالات بی‌سیم که قدرت فرکانس در آن‌ها بالا نیست را هم می‌تواند در بر بگیرد.
اسپیکر بلوتوث اجزایی شامل اتصالات بلوتوث، اسپیکرها و تقویت کننده برق دارد. همچنین با بکارگیری باتری است که این اسپیکرها به وسایلی مستقل و قابل حمل مبدل می‌شوند. در بیشتر مواقع، نیروی مصرفی مازاد هم گنجانده می‌شود تا در صورت نیاز بیشتر به اتصالات بی‌سیم، مشکلی پیش نیاید.
بطور معمول کنترل اسپیکر بلوتوث‌ها و مدیریت کردن کم و زیادی صدای موزیک، بوسیله سوئیچ قطع برق، دکمه Pairing (جفت‌سازی بلوتوث) و اندیکاتور (شاخص اندازه گیری) صورت می‌گیرد و در برخی موارد هم برخوردار بودن از جهت ساده‌سازی فرایند جفت‌سازی بلوتوث انجام می‌شود. NFC

نحوه انتخاب بهترین اسپیکر‌های بلوتوث

قدم اول در انتخاب بهترین نوع از اسپیکرهای بلوتوث، تصمیم گیری بر مبنای نیاز اصلی شماست. بطور مثال کاربرد برخی از آن‌ها برای خانه تنظیم شده و برخی دیگر برای محیط بیرون از خانه استفاده بهتری دارند مانند زمانیکه مشغول باربیکیو در بیرون از خانه هستید و مواردی مشابه… برخی دیگر از اسپیکرهای قابل حمل هم برای زمان‌های مسافرت گزینه مناسبی شمرده می‌شوند. بر این اساس، پیش از اینکه بتوانید تصمیم خود را برای انتخاب بهترین گزینه در این باره بگیرید لازم است شناخت کامل از کاربرد هریک بدست آورید. اسپیکر بلوتوثی که کاربرد خوبی در منزل دارد ممکن است برای استفاده در مسافرت چندان مناسب نباشد زیرا احتیاجات شما در هریک از شرایط، بطور کلی می‌تواند متفاوت باشد.

نکاتی که همواره به هنگام خرید اسپیکر بلوتوث می‌بایست بخاطر داشته باشید

عمر باتری

عمر باتری یکی از معیارهای کلیدی در انتخاب این وسیله به شمار می‌آید. قطعا دلتان نمی‌خواهد که هر ساعت باتری را شارژ کنید. لازم است مادامیکه به شارژ باتری خود نیاز دارید بتواند شما را همراهی کند. اسپیکرهای کوچک به باتری‌هایی در اندازه کوچکتر نیاز دارند و ماندگاری خیلی زیادی ندارند. اما انتظار می‌رود در مورد برخی از آن‌ها که اندازه‌های بزرگتری دارند بتوان به مدت ۲۴ ساعت شارژ نگه دارند.

بیشترین حجم از پتانسیل باتری این ابزار، حدودا برای کارکرد ۴ تا ۱۰ ساعت آن‌ها می‌باشد و عمر باتری بطور میانگین به این شکل تنظیم شده است. علت این امر این است که هر اندازه با صدای بلند‌تری از اسپیکرها استفاده کنید مقدار استفاده از پتانسیل باتری هم افزایش پیدا کرده و تا زمانیکه نیاز مجدد به شارژ پیدا نکند متوجه آن نخواهید شد. بهرحال در زمان خرید اسپیکرهای بلوتوث مطمئن شوید که عمر باتری بکار گرفته شده در آن‌ها متناسب با نوع نیاز شما باشد.

همچنین بخاطر داشته باشید که بهتر است انواع باتری‌های لیتیوم – یونی مصرفی، بطور کامل از شارژ تخلیه نشوند بنابراین آن‌ها را پیش از استفاده از اسپیکر، بخوبی شارژ کنید و اجازه ندهید باتری آن‌ها تخلیه شود. علاوه بر این، هرقدر از عمر باتری‌ها می‌گذرد مقدار زمان شارژ ماندنشان هم تحلیل می‌رود و کم می‌شود.

کیفیت شنیداری صدا

قطعا در اختیار داشتن اسپیکر بلوتوثی که پخش صدای رسایی داشته باشد رضایت بخش می‌باشد.
در بیشتر مواقع این ابزار، اعوجاج هارمونیکی کل (یک پارامتر کیفی و نمایانگر اینکه یک شکل موج یا سیگنال به موج سینوسی شباهت دارد) مشخصی را به خود اختصاص می‌دهد که این مقدار زمانیکه به اندازه کمتر از ٪۱ باشد، مطلوب به شمار می‌آید. به عبارتی هر چقدر این مقدار کمتر باشد بهتر است. برخی از اسپیکرها اعوجاج مشخص شده خوبی ندارند و شاید شما نخواهید با آن‌ها موزیک گوش کنید. همچنین پاسخ فرکانسی نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

صدای پخش شده از برخی اسپیکرها در مقایسه با دیگر انواع آن بهتر است که این امر می‌تواند در نتیجه برخوردار بودن از پاسخ فرکانسی بهتر باشد. این اعداد و ارقام شامل بیشترین و کمترین مقدار فرکانس‌ها می‌باشند که پیش از دور شدن فرکانس به گوش می‌رسند. ممکن است اعدادی نظیر ۱۰۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز به چشم بخورند. رقم ۱۰۰ هرتز نشان دهنده فرکانس پایین و ۲۰ کیلو هرتز شاخص فرکانس بالا شمرده می‌شوند. با افزایش سن در ما اهمیت فرکانس بالا کم می‌شود. رقم پایین فرکانس، نشان از میزان بم بودن صدایی دارد که خواهیم شنید و کم بودن این مقدار بهتر می‌باشد.

مدل

انواع فراوانی از مدل‌های گوناگون اسپیکرهای بلوتوث موجود هستند. این بدان معناست که آزادی عمل شما در انتخاب مدلی که بیشترین تناسب را با سلیقه شما داشته باشد آسان می‌باشد.

اسپیکر کوئین تک sp 15اندازه

اسپیکرهای بلوتوث در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند. مدل‌های مخروطی یا استوانه شکل این اسپیکرها در اندازه‌های کوچک به دلیل حمل راحتی که دارند مناسب مسافرت بوده و می‌توان به سادگی آن‌ها را در چمدان جاسازی کرد. مدل‌های بزرگ‌تر جهت استفاده در زمان‌هایی که به دنبال کیفیت صدای بهتر هستید گزینه خوبی به شمار می‌آیند. این مدل‌ها می‌توانند در اشکال مستطیل یا استوانه باشند. بطور معمول هرچه اندازه اسپیکرها بزرگ‌تر باشد از نظر شنیداری کیفیت مطلوب‌تر داشته و با در اختیار داشتن باتری‌های بزرگ‌تر مدت استفاده بیشتری را از اسپیکرها رقم می‌زنند.

قدرت پخش صدا

همه اسپیکرهای بلوتوث از این قابلیت برخوردار نیستند که قدرت پخش صدای آن‌ها اختصاصی و خاص باشد.
در صورت وجود چنین قدرتی، با شاخص وات (واحد اندازه گیری الکتریسیته) مشخص می‌شود. ۱۰ وات به معنای پخش بالای صداست اگرچه که در مورد کارایی اسپیکرها در مدل‌هایی با اندازه کوچک در این باره چندان صدق نمی‌کند. دقت داشته باشید که میزان قدرت بیشتری برای پخش صدا در فضاهای بزرگ‌تر یا بیرون از خانه مورد نیاز می‌باشد.

ضد آب بودن

نظر به اینکه اسپیکرهای بلوتوث به دلیل قابلیت جابجایی آسانی که دارند ابزاری راحت جهت استفاده محسوب می‌شوند انتظار می‌رود که در بسیاری از مکان‌ها به مانند لب دریا هم بتوان آن‌ها را قرار داده و استفاده کرد.
آب و جریان الکتریسیته نمی‌توانند در هم آمیخته شوند. بر این اساس بسیار مفید خواهد بود چنانچه اسپیکرهای بلوتوث انتخابی شما ضد آب باشند. برخی از اسپیکرها این قابلیت را دارند که در زیر آب فرو روند و عموما افراد به دنبال اسپیکرهایی هستند که در برابر نفوذ آب مقاوم باشند. کاربرد اسپیکرهای ضد آب هنگام استفاده در استخر و دریا بسیار ارزشمند شمرده می‌شود.

نسخه (ورژن) بلوتوث

عمدتا در مورد ورژن‌های مربوط به اسپیکرهای بلوتوث ویژگیهای خاصی وجود دارد. بلوتوث ورژن۱ نوعی از این ابزار بوده که سال‌ها قبل به بازار عرضه شده و در حال حاضر پیدا کردن قطعات سازنده آن کار چندان ساده‌ای نیست. ورژن ۲.۱ از آن، بسیار به چشم می‌خورد اگرچه محصولات بسیاری از این ابزار در سالهای بعد مورد استفاده قرار گرفته‌اند که می‌توان به بلوتوث ورژن ۴ و همچنین ۵ اشاره کرد.
یکی از پرسش‌های اصلی به هنگام خرید اسپیکرهای بلوتوث، درک مفهوم ورژن مربوط به آن می‌باشد. بلوتوث ورژن ۲.۱ پیشرفت اصلی را در بخش شنیداری این ابزار رقم زد که بر این اساس با شناسه EDR (بخش انتخابی از یک ویژگی بلوتوث که سرعت بالا بخشیده و در بعضی موارد باعث دوام بیشتر باتری هم می‌شود)، به کیفیت شنیداری اسپیکر جهشی می‌بخشد که از طریق اتصال بی‌سیم قادر به انتقال اطلاعات بیشتری شده و در بازگشت موجب انعکاس شفاف صدا می‌شود.

به این ترتیب اسپیکر پیشنهادی می‌تواند بلوتوث ورژن ۲.۱ و بالاتر را در بر بگیرد که استفاده از آن رضایت بخش باشد. ورژن‌های بالاتر هم اساسا تجهیزات بیشتری را در جمع آوری اطلاعات نظیر ردیاب تناسب اندام یا سایر دریافتگر‌ها را ارائه می‌دهند. بنابراین تا زمانیکه اسپیکر شما تمام امکانات مازاد را در اختیارتان قرار می‌دهد نمی‌توان از امتیازات آن چشم پوشی کرد.

اسپیکر کوئین تک sp 12اتصال به چندین اسپیکر

برخی از اسپیکرها قابلیت اتصال به اسپیکر دوم را به جهت ایجاد صدای استریو دارند. چنانچه دستیابی به صدای استریو مهم باشد چنین قابلیتی ارزش هزینه کردن را داشته و بایست در فهرست خریدها گنجانده شود زیرا در حال حاضر تعداد چنین اسپیکرهایی زیاد نیست.

(ارتباطات میدان نزدیک) NFC

(یکی از فناوریهای بی‌سیم ارتباطی متداول بین وسایل هوشمند که از امواج رادیویی برای ایجاد ارتباط بهره میبرد و قادر به تسهیل انتقال فایل بین دستگاه‌های مجهز به این فناوری شود)
اتصال به یک منبع موزیک مانند گوشی یا آی پاد بوسیله اسپیکرهای بلوتوث بطور معمول فرایند بسیار ساده‌ای است. با اینکه استفاده از ان اف سی، در دسترس و میسر می‌باشد ارتباطات میدان نزدیک یا همان ان اف سی این امکان را برای اسپیکرها مهیا می‌کند که تنظیمات را تحت تاثیر قرار داده و تنها به پخش موزیک بپردازند.

ان اف سی به دستگاه‌های هماهنگ این فرصت را می‌دهد که بواسطه بلوتوث و به راحتی با ایجاد ضربات آهسته و پیوسته، به یک اسپیکر متصل شوند. آنچه در این میان تامل برانگیز می‌باشد این است که اگرچه آیفون از قابلیت ان اف سی بهره می‌برد اما کاربرد آن تنها برای اپل پی Apple Pay (یکی از محصولات نرم افزاری شرکت اپل که فرایند پرداخت را آسان می‌کند) طراحی شده و در نتیجه ان اف سی بنا به دلایل امنیتی، تنها به آن اختصاص می‌یابد. این بدان معناست که این قابلیت تنها در گوشی‌های اندروید کارایی دارد. با این حال این روزها اتصال به بلوتوث به سادگی اتفاق می‌افتد.

درون داد با سیم کشی (پایانه دریافت برق بوسیله سیم کشی)

بسیاری از ابزارهای قدیمی نظیر آی پادهای کلاسیک فاقد بلوتوث هستند. اگرچه شما می‌توانید یک ترانسمیتر (فرستنده یا انتقال دهنده) کوچک بلوتوث خریداری کنید یا اینکه یک کابل صوتی سیم کشی شده قدیمی که از کیفیت خوبی برخوردار است را به این منظور در نظر بگیرید. می‌توان گفت که تقریبا تمام اسپیکرها دارای سوکت ورودی و خروجی صوتی ۳.۵ میلی متری هستند و بر این اساس هنوز هم اتصال به ابزاری که فقط از طریق سیم کشی عمل می‌کنند، بوسیله یک کابل مناسب میسر می‌شود. بهتر است پیش از برنامه ریزی جهت استفاده از سوکت، همیشه از وجود آن مطمئن شوید.

قابلیت مرتبط با بلندگو

ممکن است به هنگام استفاده از گوشی تلفن به عنوان منبع موزیک نیاز به انجام مکالمه تلفنی پیدا کنید. این امر از طریق اسپیکرها که به میکروفون گنجانده شده در قابلیت مربوط به بلندگو مجهز هستند، امکان‌پذیر می‌شود. در صورتیکه اسپیکر به روی میزی در فضای کناری محل پخش موزیک، مورد استفاده قرار گیرد بهتر خواهد بود زیرا بطور مثال اگر شما کنار استخر باشید و شروع به مکالمه کنید شاید اطرافیانتان با صدای صحبت کردن شما آزرده خاطر شوند.
انواع گسترده‌ای از مدل‌های اسپیکرهای بلوتوث وجود دارد که در هر فروشگاهی قابل خریداری هستند. برخی از آن‌ها بسیار ارزان قیمت هستند این در حالیست که انواعی از آن‌ها از قیمت قابل توجهی برخوردارند. بسته به نوع اسپیکر بلوتوثی که به دنبالش هستید در نهایت مدلی را انتخاب کنید که از نظر کیفیت و عملکرد در رتبه بهتری قرار داشته باشد. توصیه می‌شود تنها در صورتی به سراغ ارزان قیمت‌ها بروید که قصد استفاده از آن‌ها را تنها در طول مسافرت خود دارید و پس از سفر آن‌ها را کنار گذاشته و نگران کارکرد‌های بیشتر آن نیستید.

با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله به شما گفته شد می توانید با توجه به نیاز خود بهترین اسپیکر بلوتوثی را بخرید.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نحوه کارکرد اسپیکرهای بلوتوث, نویسنده : آی تی itinco بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 16 دی 1399 ساعت: 16:47

این توری برسام پلیمر نه تنها از نظر ابعاد مش ها بلکه از نظر نحوه نصب و همچنین سطح باز مؤثر (opening area) با در نظر گرفتن نوع فرآیند، بیشترین گزینه را به مشتریان ارائه می دهد تا به آبگیری یا دانه بندی کامل و بهینه دست یابند. علاوه بر توری 4 پین یکی دیگر از انواع توری های سرند پلی یورتانی برسام پلیمر، توری ۱۲ پایه است که به علت سهولت در نصب و تعویض و همچنین کاربرد دوگانه آن به علت مربعی بودن و آزادی عمل برای نصب در جهت مورد نیاز (هم در فرآیند آبگیری و هم دانه بندی) بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ویژگی توری ۱۲ پین

همانطور که در عکس ها مشخص است، روزنه های توری ۱۲ پایه سرند دارای دو جهت هستند. پیشنهاد متخصصین برسام پلیمر استفاده از توری با چشم هایی در جهت جریان و با زاویه 180 درجه با جریان (یا inflow) برای فرآیند دانه بندی و توری با چشم هایی به صورت متقاطع با جریان (عمود بر جریان-crossflow) برای فرآیند های آبگیری است.

از آنجا که توری های برسام پلیمر دارای شبکه های ریز هستند، لذا در سرند خشک کن از هدر رفت آب و ریزدانه های مفید (ماسه بادی) جلوگیری می کنند و ظرفیت تولید را تا 15% افزایش می دهند.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 16:44

توری های پلی یورتانی برسام پلیمر (توری 4 پین، توری 12 پین و…) نه تنها از نظر ابعاد مش ها بلکه از نظر نحوه نصب و همچنین سطح باز مؤثر (opening area) با در نظر گرفتن نوع فرآیند، بیشترین گزینه را به مشتریان ارائه می دهد تا به آبگیری یا دانه بندی کامل و بهینه دست یابند.

توری 4 پین

در کنار توری 12 پین، یکی از انواع توری های سرند پلی یورتانی برسام پلیمر، توری 4 پین است که در 3 نوع طرح مولتوتک، اسکالپر و برسام موجود است. نحوه کنار هم قرار گرفتن (fixing) این پنل ها به نوعی ست که عمل مونتاژ کاملا بی نقص می باشد.

همانطور که در عکس ها مشخص است، روزنه های توری سرند دارای دو جهت می باشند. پیشنهاد متخصصین برسام پلیمر استفاده از توری با چشم هایی در جهت جریان و با زاویه 180 درجه با جریان (یا inflow) برای فرآیند دانه بندی و توری با چشم هایی به صورت متقاطع با جریان (عمود بر جریان-crossflow) برای فرآیند های آبگیری می باشد.

همان گونه که در عکس مشاهده می شود، توری طرح مولتوتک دارای سطح باز مؤثر بزرگتری می باشند که به تبع آن باعث بالا رفتن راندمان می گردد. متخصصین برسام پلیمر با مهندسی معکوس و بهینه سازی توری های نمونه طرح مولتولک، قطعاتی با کارایی و طول عمر مشابه نمونه خارجی را طراحی و تولید کرده و کشور را از واردات این نوع توری های سرند بی نیاز کرده اند.

ویژگی توری 4 پین

این توری ها از سایز400 میکرون به بالا برای هر دو فرآیند آبگیری و دانه بندی موجود می باشند.

شرکت برسام پلیمر قادر به طراحی و تولید هر نوع سایز دیگر با توجه به سفارش مشتری نیز می باشد

نوع دوم نام برده شده توری اسکالپر می باشد که با دو سایز مش 8*16 و 6*21.6 موجود است. این توری به علت داشتن برآمدگی های روی کار در جاهایی که توری در معرض ضربات شدید سنگ های بزرگ قرار می گیرد، بسیار کارآمد می باشد چرا که این بخش ها از آسیب دیدگی چشم توسط برخورد ریزش سنگ از ارتفاع زیاد، جلوگیری کرده و طول عمر قطعه را بیشتر می کنند.

و نوع سوم توری 4 پین طرح برسام است که برای رفع نیاز های مشتریان محترم با سایز بندی بسیار متنوع و اشکال هندسی متفاوت (از 100میکرون تا 2000 میکرون برای آبگیری و دانه بندی و از 3 میلیمتر به بالا برای دانه بندی) تولید می شوند.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 151 تاريخ : شنبه 13 دی 1399 ساعت: 16:16

توری های پلی یورتانی برسام پلیمر (توری 4 پین، توری 12 پین و…) نه تنها از نظر ابعاد مش ها بلکه از نظر نحوه نصب و همچنین سطح باز مؤثر (opening area) با در نظر گرفتن نوع فرآیند، بیشترین گزینه را به مشتریان ارائه می دهد تا به آبگیری یا دانه بندی کامل و بهینه دست یابند.

توری 4 پین

در کنار توری 12 پین، یکی از انواع توری های سرند پلی یورتانی برسام پلیمر، توری 4 پین است که در 3 نوع طرح مولتوتک، اسکالپر و برسام موجود است. نحوه کنار هم قرار گرفتن (fixing) این پنل ها به نوعی ست که عمل مونتاژ کاملا بی نقص می باشد.

همانطور که در عکس ها مشخص است، روزنه های توری سرند دارای دو جهت می باشند. پیشنهاد متخصصین برسام پلیمر استفاده از توری با چشم هایی در جهت جریان و با زاویه 180 درجه با جریان (یا inflow) برای فرآیند دانه بندی و توری با چشم هایی به صورت متقاطع با جریان (عمود بر جریان-crossflow) برای فرآیند های آبگیری می باشد.

همان گونه که در عکس مشاهده می شود، توری طرح مولتوتک دارای سطح باز مؤثر بزرگتری می باشند که به تبع آن باعث بالا رفتن راندمان می گردد. متخصصین برسام پلیمر با مهندسی معکوس و بهینه سازی توری های نمونه طرح مولتولک، قطعاتی با کارایی و طول عمر مشابه نمونه خارجی را طراحی و تولید کرده و کشور را از واردات این نوع توری های سرند بی نیاز کرده اند.

ویژگی توری 4 پین

این توری ها از سایز400 میکرون به بالا برای هر دو فرآیند آبگیری و دانه بندی موجود می باشند.

شرکت برسام پلیمر قادر به طراحی و تولید هر نوع سایز دیگر با توجه به سفارش مشتری نیز می باشد

نوع دوم نام برده شده توری اسکالپر می باشد که با دو سایز مش 8*16 و 6*21.6 موجود است. این توری به علت داشتن برآمدگی های روی کار در جاهایی که توری در معرض ضربات شدید سنگ های بزرگ قرار می گیرد، بسیار کارآمد می باشد چرا که این بخش ها از آسیب دیدگی چشم توسط برخورد ریزش سنگ از ارتفاع زیاد، جلوگیری کرده و طول عمر قطعه را بیشتر می کنند.

و نوع سوم توری 4 پین طرح برسام است که برای رفع نیاز های مشتریان محترم با سایز بندی بسیار متنوع و اشکال هندسی متفاوت (از 100میکرون تا 2000 میکرون برای آبگیری و دانه بندی و از 3 میلیمتر به بالا برای دانه بندی) تولید می شوند.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 131 تاريخ : شنبه 13 دی 1399 ساعت: 16:15

توری ریلی پلی­ یورتانی برسام پلیمر نه تنها از نظر ابعاد مش­ ها بلکه از نظر نحوه­ نصب­ و همچنین سطح باز مؤثر (opening area) با در نظر گرفتن نوع فرآیند، بیشترین گزینه را به مشتریان ارائه می­ دهد تا به آبگیری یا دانه ­بندی کامل و بهینه دست یابند.

در کنار توری های استپ دار و ترومل یکی دیگر از انواع توری های سرند پلی ­یورتانی برسام پلیمر به نام توری ریلی وجود دارد.

همانطور که در عکس ها مشخص است، روزنه ­های توری ریلی دارای دو جهت می ­باشند.

کاربرد توری ریلی

پیشنهاد متخصصین برسام پلیمر استفاده از توری با چشم­ هایی در جهت جریان و با زاویه­ 180 درجه با جریان (یا inflow) برای فرآیند دانه بندی و توری با چشم­ هایی به صورت متقاطع با جریان (عمود بر جریان-crossflow) برای فرآیند های آبگیری می­ باشد.

از آنجا که توری ریلی برسام پلیمر دارای شبکه­ های ریز می ­باشند، لذا در آبگیری از هدر رفت آب و ریزدانه های مفید جلوگیری می ­کنند و ظرفیت تولید را تا 15% افزایش می دهند.

برسام پلیمر قابلیت تولید و طراحی این نوع توری را در انواع سایز ها و اشکال هندسی و با ضخامت های متفاوت را دارد.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 16:47

۱۳ نکته از بهترین نکات نگهداری از پاوربانک که امروزه می توانید از آنها استفاده کنید بصورت زیر است: همه ما ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که دستگاه های تلفن همراه ما میزان شارژ کمی دارند و در خانه نیستیم که بتوانیم آنها را شارژ کنیم. نیازی به گفتن نیست، شاید شما منتظر تماس یا ایمیل مهمی هستید. درست در همان جا، پاوربانک مفید واقع می شود. باورکنید یا نه، افرادی وجود دارند که ظرفیت پاور بانک هایشان اینکه چقدر باشد برایشان مهم نیست. با شارژ سریع، شارژ پاور بانک هایشان را تا پایین تخلیه می کنند و درجایی کاملاً بدون شارژ باتری قرار می گیرند. لازم نیست چنین باشد.

به همین دلیل راهنمای نکات نگهداری از پاوربانک را ایجاد کردم تا به هر کسی که مایل به از دست دادن مجدد شارژ پاوربانک خود نیست کمک کنم بویژه در برخی موارد مهم. مشخص است که بیشتر مردم از زمان و چگونگی شارژ و استفاده از پاوربانک های خود آگاه نیستند. آنها سازماندهی نشده اند و از آنها بصورت چیزی که همواره درست است، استفاده می کنند.

من می دانم که شما حوصله ندارید ۱۳ تا از بهترین نکات نگهداری از پاوربانک را که امروز می توانید از آنها استفاده کنید را بخوانید و ببینید که چگونه می توانید عمر پاوربانک خود را افزایش دهید. بنابراین با اولین مورد شروع می کنیم:

نکات مهم برای نگهداری از پاوربانک

۱-  از قرار گرفتن در معرض دما و رطوبت شدید خودداری کنید.

دو تا از بزرگترین دشمنان پاور بانک ها، گرما و رطوبت هستند.

اگر پاوربانک خود را در معرض گرما یا رطوبت شدید قرار دهید، از طرق خاصی به دستگاه شما آسیب خواهد رساند. گرما به تدریج توانایی پاوربانک شما را برای نگه داشتن شارژ خود، کاهش می دهد و سرانجام در مقابل ضربه آسیب پذیر خواهد شد. رطوبت، آب را در درون پاوربانک شما به دام خواهد انداخت و ممکن است باعث اتصال کوتاه شود و این به سیستم الکتریکی که در داخل پاوربانک شما وجود دارد صدمه خواهد زد. همچنین بر روی آن تاثیر منفی می گذارد و باعث می شود که سریعتر شارژ خود را از دست بدهد.

مثلا: برای جلوگیری از گرمای شدید، پاوربانک خود را در زمستان روی عنصر گرمایشی مانند رادیاتور قرار ندهید، مخصوصاً هنگام شارژ کردن آن. در هنگام شارژ، پاوربانک ها گرم خواهند شد و اگر با رادیاتور، گرمای بیشتری به پاور اضافه کنید، موجب آسیب خواهد شد. همچنین پاوربانک خود را به سونا نبرید. بخار سونا در داخل پاوربانک شما گیر کرده و باعث آسیب می شود.

۲- نگهداری از پاوربانک در آب و هوای مختلف

وقتی از پاوربانک خود استفاده می کنید به احتمال زیاد در خانه خود نیستید. احتمالاً در جایی هستید بدون پریز روی دیوار یا در داخل وسیله نقلیه یا حتی خارج از خانه. اگر دربیرون هستید، شما به محافظت از پاوربانک خود در برابر انواع آب و هوا مختلف نیاز خواهید داشت. اگر هوا بارانی است پاوربانک خود را بیرون نیاورید، خیس خواهد شد. بهتر است که پاوربانک خود را درون جیب یا داخل کوله پشتی خود نگه دارید.
در نظر داشته باشید که یک پوشش محافظ را برای پاوربانک خود خریداری کنید تا از خیس و مرطوب شدن آن محافظت کنید.

همچنین، بیرون می تواند آفتابی باشد. اگر هوا آفتابی و گرم است، نباید پاوربانک خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. در عوض آن را جایی، در سایه قرار دهید. قرار گرفتن پاوربانک در معرض نور مستقیم خورشید باعث گرم شدن شدید شارژر قابل حمل شما خواهد شد که در هر صورت خوب نیست. محافظت از دستگاه در برابر دمای بالا، برای داشتن یک پاوربانک با ماندگاری طولانی ضروری است.

نگهداری از پاوربانک در آب و هوای مختلف

۳- اجتناب از تماس پاوربانک با آب

دیر یا زود پاوربانک شما با یک لیوان آب یا هر نوع مایعات دیگر روی یک میز قرار می گیرند. اگر مراقب نباشید می توانید آب را از لیوان مستقیماً روی پاوربانک خود بریزید، که خوب نیست. مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر، اگر آب، وارد پاوربانک شود آسیب خواهد دید.

بنابراین، دفعه بعد که می خواهید پاوربانک خود را روی میز قرار دهید، مراقب مایعات باشید. یا از پوشش محافظ که ضد آب هستند، استفاده کنید تا دستگاه شما ازخیس شدن در امان بماند. از طرف دیگر شما می توانید یک پاوربانک مقاوم در برابر آب را در نظر بگیرید. در این حالت شما می توانید خاطرجمع باشید که اگر آب روی دستگاه شما ریخت، به آن آسیب نخواهد رسید. به خاطر داشته باشید که پاوربانک های ضد آب و ضد گرد و غبار نسبت به پاوربانک های عادی گران تر هستند. اما اگرشما دقت کنید می توانید یک پاوربانک معمولی بگیرید و همه چیز خوب باشد.

۴- نگهداری از پاوربانک در برابر ضربه (اجتناب از پرتاب آن)

با اینکه از پاوربانک های خود مراقبت می کنیم، اما ممکن است به طور تصادفی آن را روی زمین رها کنیم.
اگر پاوربانک به شدت به زمین و زاویه نامناسب برخورد کند، آسیب خواهد دید. شاید شما یک یا دو بار پاوربانک خود پرتاب کرده باشید و خوشبختانه به آن آسیب نرسیده باشد، اما اگر این کار را ادامه دهید، در نهایت منجر به شکسته شدن دستگاه می شود. حتی الامکان از برخوردها، ضربه ها و پرتاب ها خودداری کنید. در واقع راهی وجود دارد که بتوانید از پاوربانک خود محافظت کنید، حتی اگر آن را در هرجایی رها کنید.
مانند تلفن های همراه، پاوربانک ها هم پوشش محافظ لاستیکی سیلیکونی دارند که باعث افزایش طول عمر پاور بانک ها می شود.

۵- برای نگهداری از شارژر همراه مرتباً از پاوربانک خود استفاده کنید

استفاده از پاوربانک خود به طور روزانه و در هر زمان ممکن، بسیار مهم است. این موضوع باعث خواهد شد که باتری یک پاوربانک سالم بماند و با گذشت زمان شارژ بهتری نگهدارد. به هر حال، اگر برای مدت طولانی از پاوربانک خود استفاده نکنید بر عمر پاوربانک شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. این امر بر آن تأثیر خواهد گذاشت به گونه ای که شارژر قابل حمل شما قادر به شارژ کامل نخواهد بود و شارژ را همانند گذشته نگه نخواهد داشت.

اگر برای مدتی نیازی به استفاده از پاوربانک خود ندارید بهتر است یک بار در ماه چرخه شارژ و تخلیه را انجام دهید. این کار پاوربانک شما را در بهترین حالت حفظ می کند و با شروع مجدد استفاده از آن بهترین عملکرد را خواهد داشت.

۶- در حین شارژ پاوربانک دستگاه های خود را با پاوربانک شارژ نکنید

با انجام این کار به طور منظم خیلی سریع به پاوربانک خود آسیب خواهید رساند. در حالیکه شما در حال شارژ کردن پاوربانک خود هستید پاوربانک به دلیل جریان الکترون ها به سرعت گرم می گردد. هنگامیکه پاوربانک شما در حال شارژ شدن است الکترون ها از کاتد (قسمت مثبت) به آند (قسمت منفی) جریان می یابند. این جریان باعث می گردد که باتری گرم شود. وقتی از پاوربانک برای شارژ تلفن همراه استفاده می کنید به عنوان مثال الکترون ها در جهت مخالف، از آند، به سمت کاتد جریان می یابند. این امر همچنین باعث ایجاد گرما می گردد.

حالا: جریان دو طرفه الکترون ها را همزمان تصور کنید. این باعث گرمای غیرضروری بیشتری خواهد شد که در طول زمان به نگهداری از پاوربانک شما آسیب خواهد رساند. بنابراین، پاوربانک در این حالت باید دو برابر سخت تر کار کند که این باعث آسیب به مدار الکترونیکی داخلی خواهد شد و همچنین به طور کلی بر عملکرد باتری تأثیر منفی خواهد گذاشت و باعث می گردد که باتری پاوربانک شارژ کمتری نگهدارد.

۷- برای اجتناب از آسیب، از شارژر اصلی پاوربانک، استفاده کنید

این روزها شارژرهای جایگزین زیادی وجود دارند. اگر شارژر اصلی شما خراب است تحت هرشرایطی فقط جایگزین شارژر پاوربانک را خریداری کنید. فقط اصل را بخرید. جایگزین های شارژر پاوربانک بد، ارزان تر هستند و بخاطر اینکه آنها از طراحی ضعیفی برخوردار هستند و در کل کیفیت بدی دارند. شارژر بد ولتاژ کافی را به پاوربانک شما تأمین نخواهد کرد و در مدت زمان کوتاهی به آن آسیب خواهد رساند. شارژرهای ارزان قیمت اجزای بسیار کمی در داخل خود دارند.

از طرف دیگر شارژرهای اصلی به طور خاص برای نوع پاوربانک شما ساخته شده اند و در هنگام تعویض شارژر بهترین انتخاب شما خواهد بود. این موضوع در مورد شارژرهای تلفن همراه و تبلت نیز صادق است. فقط یکبار از اصل استفاده کنید و نه چیز دیگری. بنابراین استفاده کردن از شارژرهای اصلی بهترین نکات برای حفظ پاوربانک برای مدت طولانی است.

۸- همیشه مطمئن شوید که شارژر همراه شما کاملاً شارژ شده تا نکات نگهداری از شارژر همراه را رعایت کرده باشید

یكی از متداول ترین دلایلی كه شما برای شارژ دستگاه موبایل خود شارژ پاوربانک را تمام می کنید آن است در زمانیکه در خانه بودید فراموش كردید كه پاوربانک خود را به طور كامل شارژ کنید. شما همچنین شارژ کامل دستگاه تلفن همراه خود را نیز فراموش کرده اید.

بنابراین در این سناریو خیلی سریع تمام شارژ پاوربانک خود را از دست خواهید داد. شاید شما اصطلاح شارژ اضافی را شنیده باشید و منظور شما این است که اگر پاوربانک شما در طول شب شارژ گردد به پاوربانک شما آسیب خواهد رساند. این مورد دیگر اتفاق نمی افتد، زیرا این روزها دستگاه هایی مانند پاور بانک ها، تلفن های همراه و غیره در برابر شارژ بیش از حد محافظت شده اند. هنگامی که آنها به طور کامل شارژ شدند، شارژ کردن مدار، خاموش می شود و شارژ کردن پاوربانک را متوقف می کند. بنابراین شارژ کردن پاوربانک خود در طول شب خیلی ایمن است برای مثال شما شارژ کامل پاوربانک و تلفن همراه تان را در صبح دارید.

نحوه نگهداری از پاوربانک

شارژ پاوربانک

۹- از آنچه می خرید آگاه باشید

وقتی صحبت از پاور بانک ها می گردد همه آنها با هم برابر نیستند. تعداد نام های تجاری شناخته شده و ناشناخته ویژگی ها و قابلیت های زیادی برای انتخاب وجود دارد. در این دریای گسترده ی پاور بانک ها انتخاب یک پاوربانک مناسب برای نیازهای شما دشوار است. برخی از آنها فقط یکبار می توانند تلفن شما را شارژ کنند اما برخی دیگر می توانند چندین دستگاه را چندین بار شارژ کنند.

اگر پاوربانک را با بیشترین ویژگی ها و قابلیت شارژ چندین دستگاه انتخاب کنید شما یک قطعه ی غول پیکر را با خود حمل خواهید کرد. اما اگر یک قطعه کوچکتر را انتخاب کنید پاوربانک قابل حمل بیشتری خواهید داشت که از حمل آن خوشحال خواهید شد. اما این فقط توسط نیاز شما به پاوربانک تعیین می گردد. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید نوع باتری برای نگهداری از پاوربانک است. رایج ترین آنها باتری های لیتیوم یونی است. آنها ارزان تر هستند و هچنین ظرفیت زیادی نخواهند داشت. از طرف دیگر، باتری های لیتیوم پلیمری وجود دارند. آنها گران ترند و ظرفیت آنها بزرگتر است و در کل طول عمر بیشتری خواهند داشت.

۱۰- برای نگهداری از پاوربانک اطمینان حاصل کنید که پاوربانک با دستگاه شما سازگار است

هر دستگاه تلفن همراه دارای میزان شارژ مورد نیاز خاص در میلی آمپر ساعت دارد. دستگاه های قدیمی حدود یک آمپر یا ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعت جریان برای شارژ شدن نیاز دارند. در اکثر موارد خوب خواهد بود زیرا همه آنها قادر به خروج یک آمپر جریان الکتریکی هستند.

برای مثال تبلت ها بزرگتر هستند و از باتری های بزرگتری برخوردار هستند بنابراین برای شارژ شدن به ۲.۱ آمپر جریان نیاز دارند. در این حالت باید دستگاه خود را بررسی کرده و ببینید که آیا به یک پاوربانک نیاز دارید که بتواند ۲.۱ آمپر جریان را تولید کند. یک نکته دیگر این دستگاه ها به شارژر ۵ ولت نیاز دارد.

از این طریق می توانیم وات مورد نیاز را که در شارژرها درجه بندی می شوند محاسبه کنیم:

۵ ولت * ۱ آمپر = ۵ وات

۵ ولت * ۲.۱ = ۱۰.۵ وات

و این به ویژه امروزه اهمیت دارد، زیرا نوع جدیدی از اتصال و شارژرها ساخته شده اند. این مهم است زیرا این شارژرها از ۵ ولت تا ۲۰ ولت کار می کنند و می توانند ۰.۵، ۰.۹، ۱.۵، ۳  و ۵ آمپر جریان برق تولید کنند. این نوع جدید اتصال USB نوع C است.

اکنون: این مسئله در مورد پاور بانک ها نیز صادق است. اگر تلفن شما به شارژ سریع نیاز دارد و پاوربانک شما فقط می تواند یک آمپر خروجی تولید کند عملکرد شارژ آسیب خواهد دید. بنابراین قبل از اقدام برای خرید پاوربانک، ابتدا باید دستگاه تلفن همراه خود را بشناسید. بله، شما می توانید این نوع پاور بانک ها را که از شارژ سریع پشتیبانی می کند خریداری کنید حتی اگر تلفنی داشته باشید که فقط از یک آمپر جریان پشتیبانی کند.

۱۱- برای تمیز کردن و نگهداری از پاوربانک، از مواد شیمیایی خورنده دوری کنید

هر چند وقت یکبار پاوربانک کثیف می گردد و نیاز به تمیز شدن دارد. ما فوراً متوجه این موضوع نمی شویم زیرا به مرور زمان اتفاق می افتد. دستان ما کاملاً تمیز نشده است و انگشتان روغنی داریم. این روغن به یک پاوربانک منتقل می گردد و سپس گرد و غبار جذب می کند. اگر فکر می کنید برای تمیز کردن و نگهداری از پاوربانک نیاز به یک ماده شیمیایی خورنده ای قوی نیاز دارید اشتباه می کنید. اگر تصمیم به استفاده از این ماده شیمیایی گرفتید پاوربانک خود را خراب خواهید کرد. تمام اتصالات از فلز ساخته شده اند و سریع اکسیده شده و فاسد و خورده می گردند. بنابراین، این کار را با پاوربانک خود نکنید. ممکن است فکر کنید که آستون این آلودگی را پاک می کند. حق با شماست، اما حدس بزنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

آستون یک ماده شیمیایی قوی است و پلاستیک را ذوب خواهد کرد و بیشتر پوشش های پاوربانک ها از نوعی پلاستیک ساخته شده اند. اگر این کار نادرست انجام شود کثیفی را در داخل پوشش پلاستیکی تعبیه می کند. برای تمیز کردن خاک از یک پاوربانک می توانید از اسفنج های پنبه ای و الکل ایزوپروپیل استفاده کنید. این فاسد کننده نیست و پوشش پلاستیکی را ذوب نخواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که پاوربانک خود را با احتیاط تمیز می کنید.

۱۲- هنگام خرید پاوربانک، به ظرفیت توجه زیادی داشته باشید

هنگامیکه درجستجو برای خریدن پاوربانک هستید، غالباً تعداد زیادی را مشاهده خواهید کرد که در میلی آمپر ساعت بیان شده اند. این رتبه بندی ظرفیت پاوربانک است. من در اینجا روشن خواهم ساخت که این اعداد دور هستند. وقتی می بینید ۱۰،۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت یک پاور است، درست بوده اما باتری یک پاوربانک در واقعیت خیلی زیاد است. اما، آنچه واقعاً دریافت خواهید کرد حدود ۸۰٪ برای شارژ دستگاه های شما است. آنها شامل تلفات در این اعداد نیستند آنها فقط می خواهند بسیار بهتر از آنچه که هستند به نظر برسند. این ۲۰٪ از طریق گرمای محیط از بین می روند.

شما باید هنگام خرید پاوربانک جدید این تلفات را در نظر بگیرید. همچنین با توجه به آنچه که در بالا ذکر کردم شما باید دستگاه خود را که می خواهید از طریق یک پاوربانک شارژ کنید بشناسید. این مسئله درصورت داشتن تلفن با قابلیت شارژ سریع بسیار حیاتی است. شما می خواهید یک پاوربانک بخرید که بتواند آمپراژ مورد نیاز دستگاه شما را تولید کند تا بتواند بدون هیچ مشکلی آن را شارژ کند. در این صورت تلفن شما بسیار کندتر از آنچه باید شارژ شود شارژ می گردد.

۱۳- پاوربانک ارزان نخرید

اگر قیمت مسئله ای نیست، همیشه پاوربانک گران تری بخرید. اگر شما در خرید پاوربانک تازه کار هستید ممکن است به دو پاوربانک با نام های تجاری متفاوت با رتبه های یکسان، اما قیمت متفاوت، یکی ارزان تر و دیگری گران نگاه کنید. ممکن است شما فقط ارزان تر را خریداری کنید، زیرا نمی توانید بهتر داوری کنید. مطمئن باشید که گرانتر چیزهای بهتری دارد. به طور کلی کیفیت ساخت، مدار الکتریکی، محافظت در برابر شوک، باتری، نوع اتصالات، تعداد اتصالات، مواد اتصالات، لوازم جانبی شامل موارد دیگر و غیره …. حتی اگر اتصال USB نوع C داشت باید چیزی برای شما تعریف کند و در کل توجه به همه این ها برای نگهداری از پاوربانک مهم است. من قبلاً در مورد این نوع اتصال در بالا صحبت کردم، بنابراین لطفا آن را بررسی نمائید.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 136 تاريخ : سه شنبه 9 دی 1399 ساعت: 16:11

اسکرابرها یا بلت کلینرهای پلی یورتانی قطعاتی هستند که در فراوری و انتقال مواد معدنی جایگاه ویژه ای در نگهداری نوارهای نقاله را دارند و کار این قطعات به گونه ای ست که علاوه برجلوگیری از هدر رفتن بار سیستم تمیزکننده نوار نقاله نیز است.

ویژگی بلت کلینرهای پلی یورتانی

اسکرابرها با خاصیت ضدفرسایش همانند هیدروسیکلون ویژگی الاستیسیته بالا در مقایسه با انواع متداول آن به طور قابل ملاحظه ای دارای طول عمر بیشتری هستند.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 8 دی 1399 ساعت: 16:30